Klinga ska till sjukhuset!!!

Igår var vi hela dagen på det äckliga stället där dom pillar på en. Denna gången pillade de inte på mig utan på klinga. Hon fick stå på bordet som åker upp och ner och sen lös dom på henne med en stor maskin så man kunde se insidan!!!
Hon har en sjukdom som heter Medial Patellaluxation. Det var något med att knäskålen inte ligger det den ska så hon får ont. Nu får hon gegga i munnen som gör att hon blir lite snurrig. Hon tyckte den smakade äckligt men sa till mig att den tog bort det onda.
På måndag ska mamma C och lämna av henne hos doktorn. Då ska dom laga hennes ben så hon slipper få ont.
Mamma C är jättenervös och pratar med Mamma V hela tiden, Klinga tycker hon är lite fjantig men hon är glad för hon får sova i sängen nu.
Mamma C ska ta kort på henne när hon hämtat Klinga från doktorn så ni får se hur fin hon kommer bli. Mamma C sa att hon ska få gips på benet så det inte blir trasigt igen..undrar om Klinga ska ha det jämt...hoppas inte det. Det är så tråkigt nu för man får inte leka med Klinga utan vi får bara spela spel, Klinga har för ont för att springa och hon kan skada sig ännu mer om hon leker. Så jag försöker vara snäll mot henne och bara brottas lite ibland.
Nu ska jag gå och se om det är någon som gör något gott i köket. Det låter spännande därifrån.
Håll tassarna för min lillasyster!!!

Kommentarer
Postat av: Molly

håller tassarna

2010-03-27 @ 15:42:48
Postat av: Mona och Christer

Fritiof, Lilleman och Elliot håller alla sina 12 tassar och husse och matte håller tummarna och kniper med tårna. <3

2010-03-27 @ 19:04:32
Postat av: Millan

Hej! Jag har en hund som också ska opereras för medial patella. Jag undrar hur det har gått för Klinga? Hoppas allt blivit bra!

2011-08-25 @ 10:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0